4 sterke redenen voor een personal branding shoot
Ik ben er rotsvast van overtuigd dat je een personal branding shoot nodig hebt…
echt nodig – om je potentieel te maximaliseren en je branding naar een higher level te tillen. Van het aantrekken van klanten en het differentiëren van jezelf tot het versterken van je branding als geheel, ik geef je hierbij graag mijn 4 belangrijkste redenen waarom je personal branding foto’s nodig hebt:
Je marketing richten op de ideale klant die je zorgvuldig bepaald hebt: met een professionele personal branding shoot kan je je ganse verhaal in regie brengen: van de sfeer die je laat zien tot de mensen die je wilt bereiken – en dit is vooral belangrijk als ondernemer, ongeacht of je producten of services aanbiedt. Belangrijk is dus: wie is je ideale droomklant? Wat doen ze, met welke dingen hebben ze een klik en waarom zouden ze jou willen boeken? Met het antwoord op die vragen, kan je je foto’s perfect afstemmen op je ideale klant, wat je een grote stap voorwaarts oplevert tegenover je concurrentie.
Je bedrijf en je branding differentiëren: vaak wordt er nog vertrouwd op de alom gekende stockfoto’s voor websites en zelfs voor socials. Voor LinkedIn wordt er regelmatig teruggevallen op een oude portretfoto en wordt er niet gedacht aan een personal branding shoot. Soms kan dit een goeie keuze zijn, afhankelijk van type bedrijf en hoever je wil gaan met je branding. Maar als je je wil onderscheiden van de massa, aarzel dan niet om voluit te gaan voor een ijzersterke reeks foto’s die echt het onderscheid maken! Een professionele branding shoot geeft je een voorsprong door te laten zien dat je een sterk en strategisch merk hebt dat vooruit wil!
De customer experience verbeteren: de bezoekers van je website of de volgers op je socials willen meer dan koele info… ze willen een stukje mee surfen in je levensverhaal en de customer experience écht meemaken. Ze willen een echte ervaring en voelen wat er leeft in je bedrijf en in jouw persoon. Hoe kan je dit beter doen dan met een personal branding shoot? Je verlaagt hiermee de drempel naar je onderneming een heel stuk en je geeft al direct een eerste link met de ervaring die jij en je bedrijf biedt.
Je merk voortdurend levendig houden: met een personal branding shoot houd je je onderneming up to date en vernieuwend! Je kan zelfs je bedrijf jaarlijks laten evolueren door regelmatig een branding shoot te organiseren. Je kan op die manier uitdragen dat je bedrijf constant blijft groeien en zo zelf het pad naar een higher level vereffenen.
Als ondernemer heb je 101 dingen te doen en iedereen doet elk moment van de dag beroep op je, dus het lijkt enorm veel om ook personal branding er nog bij te nemen. Ik beloof je bij deze dat het je ondernemersleven een stuk makkelijker zal maken. Door het bereiken van je ideale klant en je bedrijf op een hoger niveau in te richten, zal je minder kunnen werken aan een beter tarief… met andere woorden: work smart, play hard!
Ben je intussen overtuigd van het voordeel van een personal branding shoot! Laat het me weten!