conceptuele personal branding fotografie

Waarom je personal branding shoot beter moet zijn dan 99 anderen !

Als je vandaag de dag rondkijkt in het “personal branding landschap” zie je vaak eenheidsworst terugkomen… leuke, beige of witte daglichtstudio’s met steeds weer dezelfde terugkerende sofa’s, lapopje erbij, kopje koffie in de hand… en klaar! Op zich leuk voor je personal branding shoot en niks mis mee, maar hoe “personal” is je brand dna nog als iedereen hetzelfde gaat doen? Ben jij dat echt of doe je het omdat een ander het ook zo goed deed?

Je personal branding shoot kan ook anders…

Naar mijn mening is het belangrijk om je te onderscheiden van de grijze (of beige) massa omdat het je helpt om een unieke en authentieke indruk te maken op je doelgroep. Mensen willen een connectie met jou als persoon of met je onderneming… dus jij bent belangrijk en hoe je jezelf profileert is minstens even belangrijk.

personal branding shoot

Een personal branding shoot geeft je de kans om echt te laten zien wie je bent. Als je beelden kunt creëren die jouw unieke persoonlijkheid, stijl en waarden weerspiegelen, zal je sneller herkend, gewaardeerd en opgepikt worden uit de massa. Consistentie met de rest van je (online en offline) communicatie is hierin ook heel belangrijk.

In een wereld waar mensen zich vaak op vergelijkbare manieren presenteren, kan je je onderscheiden in je shoot om zo ook beter op te vallen. Dit is vooral belangrijk als je in een competitieve markt zit waar klanten vaak op zoek zijn naar iets of iemand met een unieke uitstraling of aanpak.

conceptuele personal branding fotografie

Door net dat beetje “anders” te zijn, kun je een sterke en duidelijke boodschap overbrengen. Je kunt visueel communiceren wat je drijft, wat je passie is en wat je allemaal te bieden hebt. Alleen zo zal je jouw specifiek publiek aanspreken, dat zich aangetrokken voelt tot jouw unieke visie en waarden.

Klanten en volgers waarderen de dag van vandaag steeds meer authenticiteit. Als je jezelf 100% authentiek, maar toch een beetje “anders”presenteert, laat je zien dat je jezelf trouw blijft en ook niet bang bent om uit te blinken. Dit zal enkel maar het vertrouwen in je onderneming en jezelf opbouwen en daardoor je merk versterken.

Een “andere” high-end personal branding shoot om een krachtig verhaal te creëren dat resoneert met je doelgroep en je onderscheidt in een drukke markt… iets voor jou?